Zmena e-mailových služieb – FAQ

Obsah:
 

Koho sa zmena e-mailových služieb týka?
Zmena prostredia sa dotkne používateľov registrovaných v termíne od 20.12.2011 do 27.11.2014, ktorí používajú prostredie Microsoft Live (modro-biely dizajn).

Prečo sa mení e-mailová služba?
Zoznam.sk ukončuje prácu s e-mailovým systémom od Microsoftu a zavádza vlastné riešenie pre všetkých používateľov e-mailu na Zoznam.sk. Na prenos Vašich e-mailov a kontaktov je nevyhnutné Vaše povolenie. Vďaka tomuto povoleniu zostanú Vaše správy zachované bez zmeny a Vaša e-mailová schránka bude aj naďalej dostupná.



Aké konkrétne povolenia odo mňa žiadate?
 ●  Povolenie na prístup k zoznamu kontaktov a e-mailovým adresám nám umožní preniesť Vaše kontakty.
 ●  Povolenie na prístup k údajom kedykoľvek nám umožní preniesť Vaše e-mailové konto aj v čase, keď nebudete práve prihlásený na stránke mail.zoznam.sk.
 ●  Povolenie na synchronizáciu a odosielanie pošty nám umožní preniesť všetky Vaše e-maily.
Z vymenovaných krokov nie je možné vybrať iba niektoré. Povolenie sa vyžaduje súčasne pre všetky kroky, ktoré sú potrebné na presmerovanie e-mailových služieb.

Čo sa stane, ak vám neudelím povolenie?
V prípade, že neudelíte povolenie na prenos, Vaše e-mailové kontakty nebudú prenesené z prostredia MS live.

Kedy bude moja e-mailová schránka zmenená?
Prenos schránok je dlhodobý proces a bude prebiehať postupne. Po úspešnom prenesení Vašej schránky Vám príde informačný email.

Vymažú sa moje e-maily?
Nie, o Vaše e-maily neprídete. Ak udelíte povolenie na prenos obsahu, všetky e-maily Vám ešte pred prechodom presunieme zo systému Microsoft na nový systém Zoznam.sk.

Používal som aj iné Microsoft služby (Calendar, Onedrive, atď), ako sa k nim dostanem?
Do istého času sa bude možné prepnúť cez e-mailové konto do prostredia MS live.



Po tomto období budete mať k týmto službám prístup len po prihlásení na live.com s Vašimi pôvodnými prihlasovacími údajmi a budete ich môcť využívať aj naďalej. Zmeny sa týkajú iba prijímania a odosielania e-mailových správ. Všetky ostatné funkcie Vášho Live konta zostanú zachované.

E-mail mám nastavený v e-mailovom programe (Outlook, Thunderbird, atď). Bude funkčný aj po zmene?
Pôvodné nastavenia budú fungovať len určitý čas preto ich doporučujeme zmeniť, čo najskôr. Aby ste zabezpečili bezproblémovú prevádzku Vášho konta, zmeňte si prosím nastavenia podľa nášho návodu v sekcii pomoc.

Zmenilo sa tlačidlo nevyžiadanej pošty v prostredí
Po zmene e-mailového systému nevyžiadaná pošta viac nechodí do prostredia MS Live. Všetku nevyžiadanú poštu nájdete priamo v prostredí e-mailového konta Zoznam.sk.



Chýbajú mi kontakty, ktoré som používal v prostredí Microsoft live
Vaše kontakty nemohli byť presunuté spolu s Vašim kontom, pretože ste neudelili súhlas k prenosu. Ak ich chcete dodatočne presunúť, navštívte sekciu Kontakty v prostredí emailu. Následne sa Vám do určitého času presunú do Vášho prostredia zoznam mailu.



Prestala mi chodiť pošta do poštového klienta (Outlook, Thunderbird, atď)
Kvôli zmene e-mailového systému je potrebné upraviť si nastavenie pre IMAP a POP3 podľa nášho návodu v sekcii pomoc.

Ak sa vaša otázka nenachádza v FAQ, kontaktujte nás na emailovej adrese postmaster@zoznam.sk.